Bricken is straks overal kicken

Thema's: Reizen

Het succes van het bricken in ons land is wereldwijd niet onopgemerkt gebleven. Firma Yellow Brick (Waysis) is onlangs een partnerschap aangegaan met Parkeon, wereldmarktleider op het gebied van parkeerbeheeroplossingen, om het zogeheten Mobile Phone Parking in een groot aantal landen te gaan invoeren. Het motto lijkt ‘bricken is kicken’, want de formule blijkt aan te slaan en is ook al in België geïntroduceerd. De bedrijven hebben hun krachten gebundeld in Yellow Brick International bv.

Mobile Phone Parking (MPP) is volgens beide concerns de toekomst van parkeren. Het chippen of contant betalen bij parkeermeters heeft zijn langste tijd gehad. Yellow Brick en Park Line zijn bedrijven die in Nederland MPP aanbieden en daar wordt gretig gebruik van gemaakt. De exacte parkeertijd wordt in rekening gebracht en dat is vaak minder dan wanneer je per minuut of uur moet betalen.

De mobiele parkeertechnologie verandert heel snel. De trend is dat steeds vaker wordt betaald met een smartphone. Steden zoeken wereldwijd naar de beste oplossingen voor mobiel parkeren. MPP Biedt die oplossing. Mobile Phone Parking wordt de nieuwe naam voor het ‘bricken’, dat staat voor het starten en stoppen van een parkeertransactie. Parkeons aanwezigheid in liefst zestig landen gecombineerd met de mobiele parkeeroplossingen van Yellowbrick maken het fenomeen ‘bricken’ binnenkort internationaal een feit.

In de afgelopen tien jaar kregen steeds meer mensen een mobiele telefoon en in heel Nederland groeide de behoefte aan meer parkeergemak. In 2006 begon Yellowbrick en daarmee ging Nederland ‘bricken’. Inmiddels brickt Nederland zo’n 36.000 uur per dag, in 116 steden. Sinds 2013 is mobiel betalen via Yellowbrick ook mogelijk in België.

Bertrand Barthelemy van Parkeon gelooft in de nieuwe bv: ‘Met dit partnerschap kan Parkeon zijn transformatie naar een digitaal bedrijf versnellen. Waysis levert uitstekende prestaties in bestaande én nieuwe markten met een krachtige reputatie in klantbeheer en sterke merken. Yellowbrick speelt handig in op de trend ‘betalen met je mobiel’.’ Paul Staartjes, CEO van Waysis, moederbedrijf van Yellowbrick, vult aan: ‘Wij kennen Parkeon al heel lang. Zij zijn de sleutelspeler in de internationale parkeerindustrie. Hun expertise in transport en hun enorme netwerk vullen onze ervaring en know how aan. Dit zal de groei van onze MPP-oplossingen enorm versnellen.’

Koop of verkoop webteksten voor uw website. Veel keuze uit artikelen voor een lage prijs. Log in of Registreer om dit artikel af te nemen.